søndag den 24. juni 2012

Vi er trætte...

.. Men vi lever.. ;o).

Der er sket en del den sidste uges tid, og derfor er jeg altså lidt bagud her.. Jeg mangler især Olivers 9 måneders opdatering. Men den skal nok komme.. Bedre sent end aldrig, ik?

I mandags fik vi et nyt tilbud om en vuggestueplads til Oliver, de skulle have hurtigt svar, så selvom Ronni var begravet i bøger, så tog vi selvfølgelig på besøg - det gjorde vi tirsdag. Og det var helt fantastisk. Der er grønt og lækkert udenfor, en "sanse park" med frugttræer og nødder, der var store dejlige, lyse stuer, varmt og entusiastisk personale.. Ja, selv køkkenpersonalet kom og hilste. Det var i det hele taget en rigtig god oplevelse. Vi var der en hel time.. Ronni og jeg blev budt på kaffe og Oliver fik en rugbrød med leverpostej sammen med nogle andre børn. Det var sjovt at se ham studere de andre, de der sad der var lidt ældre så der var nok at kigge på. Vi har en rigtig dejlig fornemmelse i maven, og tænker begge at han kommer til at have det rigtig sjovt.. Så vi har selvfølgelig sagt ja.
Han har fået pladsen fra d. 1. august, men lederen på stuen har ferie til d. 6, så vi venter med at starte op indtil da. Jeg starter først på arbejde d. 12. september, så vi har rigeligt tid til indkøringen, men det synes jeg bare er rart :o).

Ronni har fået praktikplads i en børnehaveklasse på en skole meget tæt på vuggestuen, så det kunne heller ikke passe bedre. Ronni skal være der fra august til og med januar, altså hele sit 3. semester.
Han var i øvrigt til eksamen torsdag og fik 12 - Han er sku så dygtig! Han slider også for det, og tænker og taler faktisk ikke om andet, når han er i eksamensperiode - Men det kan jo så godt betale sig! Det kunne jeg godt have lært noget af, da jeg studerede ;o).

Der var et skønt vejr, så da han kom hjem pakkede vi lidt mad og drikke og gik en tur i Doktorparken. Oliver faldt i søvn og var ellers i et underligt humør. Ret sur faktisk.

Fredag var Oliver helt færdig, han hostede og hostede, snottede og snottede. Han ville hverken spise eller sove, ikke engang mælken duede. Da Oliver endelig faldt i søvn fredag aften, så blev han ved med at vågne og græde helt vildt. Ronni var oppe hele natten til lørdag, vækkede sig mig kl. 7 og gik selv i seng. Så vi var ret trætte da vi i går skulle til min søsters 30 års fødselsdag (hun fylder dog først til oktober). Oliver var ikke i det bedste humør, vi ville egentlig have puttet ham derude, men vi ombestemte os og puttede ham i sin egen seng. Natten til i dag er gået lidt bedre, men han har da været vågen 7-8 gange. Pyh. Vi er blevet enige om at få tjekket hans ører, han piller meget ved dem i dag, og har gjort det de sidste par dage. Måske det kan forklare hvorfor han generelt vågner så meget om natten. Ellers er han helt på toppen igen, ingen forkølelse og ligeså glad som altid.

Jeg forsøgte at tage et billede af sløve, forkølede Oliver. Der sker et eller andet magisk,når han ser et kamera så lige meget hvor syg eller sur han er, så ser han nogenlunde sådan her ud.
Og her er så et billede fra i går, da vi var til fødselsdag. Forkølet og træt, meget træt.

I onsdags - da Oliver blev 9 måneder - var Oliver og jeg på besøg hos en jeg arbejder sammen med. Hun er også på barsel og har lille Simon, som er 3 dage yngre end Oliver (Vi havde faktisk termin samme dag). Det var rigtig hyggeligt! Men vi har ikke set hinanden siden Oliver var 2 dage gammel, så vi fik jo slet ikke sludret færdigt. På vej hjem blev Oliver køresyg, og det er desværre 4. gang det sker nu. Han græder først rigtig meget og pludselig kaster han op. Øv, hvor er det træls og synd for ham. Vi håber det hjælper med en forudvendt autostol og så nogle flere svingture.

Og nu må jeg vist hellere få sluttet af, hvis jeg skal have lavet den opdatering også.. ;o).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar